Directorul CNS Zalău vrea să schimbe modul de admitere la liceu. Cauza este susținută de 53 de licee de top din România

Directorul Colegiului Național "Silvania", al treilea din România în ceea ce privește rezultatele bune și foarte bune la examenul de Bacalaureat, susține că își dorește modificarea admiterii la liceu a elevilor de clasa a VIII-a.

Vasile Bulgărean, directorul CNS, susține că alături de alte 53 de colegii din țară, care fac parte din Asociația Colegiilor Centenare, au solicitat Ministerului Educației în mai multe rânduri modificarea admiterii la liceu, în sensul că, elevii să susțină și un test la liceul ăe care îl aleg, pe lângă Evaluarea Națională. 

Directorii celor 54 de colegii din țară susțin că Legea 1/2011 prevede faptul că liceele pot să organizeze și ele o sesiune de admitere, după Evaluarea Națională, însă această lege nu a fost aplicată pentru că nu există metodologie! 

Vasile Bulgărean motivează clar și logic de ce își doresc modificarea admiterii. Acesta susține că de exemplu, CNS Zalău este liceu pe profil real, iar din acest motiv își dorește ca selecția copiilor să se facă pe partea reală, nu umană, astfel elevii să susțină un test de matematică pentru a vedea dacă cu adevărat sunt buni sau nu la materii reale.

Acesta mai spune că la ora actuală se intră la liceu cu media de la Evaluarea Națională (80%) și cu media claselor V-VIII (20%). Această medie nu este însă relevantă, pentru că de exemplu, la CNS la profil de mate-info pe baza mediei poate intra un elev care a avut nota 7 la matematică și 9,50 la limba română, pe când un elev cu 8,50 la matematică și cu 8,70 la limba română nu poate fi admis. Bulgărean susține că mai repede ar vrea să lucreze cu cel cu nota 8,50 la matematică, decât cu cel cu 7. Nu poate la ora actuală însă să facă delimitarea clară a eleviilor pentru că media de admitere nu este relevantă pentru a vedea care sunt cunoștiințele elevului pe un domeniu sau altul. 

Profesor de matematică, Vasile Bulgărean susține că nivelul subiectelor de la Evaluarea Națională oricum este foarte scăzut, iar din această cauză nu poate face delimitarea clară a copiilor pe baza notei de la testare. Acesta mai spune că un elev poate știe matematică de 6-7, dar subiectul ușor de la Evaluarea Națională îl aruncă la nota 9, iar când ajunge în clasă rămâne codaș sau chiar corigent. Și atunci, se întreabă profesorul, nu este în folosul elevilor această testare ulterioară pentru a vedea clar cine poate face față nivleului și cine nu este făcut pentru matematică? 

Adauga comentariu